söndag 14 juli 2013

Utställning i Tvååker

Det är utmattande att vara på utställning!
Idag har jag provat på utställning i Tvååker. Dagen började med min längsta bilresa någonsin - två timmar non-stop i bilen. Men det var ingen fara, jag sov större delen av tiden ändå, laddade inför dagen. 

Väl framme var jag i god tid och hann kolla in hela området, tyvärr så råkade jag ju som sagt ha nummer ett och varken jag eller matte har ställt ut innan så vi var lite smått vilsna. Men det gick bra ändå, vi skötte oss utmärkt i ringen ända tills domaren ville titta på mina tänder.. Jag tycker inte om när andra människor pillar mig i huvudet, fast att lillmatte tvingar alla hundägare vi träffar att pilla på mig och min familj borstar tänderna och pillar hela tiden (störiga!!).. Jaja det är väl bara till att öva lite mer så att jag får nerver av stål, domaren tolkade min ovillighet att bli pillad på i huvudet som osäkerhet vilket i princip var den enda negativa kritiken jag fick, matte tyckte ändå att jag var den finaste hunden och det är ju det viktigaste! I övrigt tyckte domaren bland annat att jag var maskulint byggd med fina proportioner, trevlig och rörde mig mycket bra. Det blev en tredjeplats och en massa nya intryck, vilket alltid är kul. 

Jag hälsade på jättemånga fina perrosar och ett par människor och träffade kompisarna Cava (som också blev trea!) och Lexi som snodde andraplatsen framför Cava i deras klass. Sen såg jag lilla Niña som jag träffade för första gången på kennelträffen brilljera och ta hem valpklassen på tiksidan. 

Vi stannade kvar och tittade på när de äldre hundarna (bland annat mamma) tävlade och fick se hur det ser ut när Shandi kör sitt race. Sen var jag så trött att jag somnade mitt bland alla hundar och människor. Och trött har jag varit sen dess... Nu blir det att slappa resten av den här söndagen!

Jag och matte in action


1 kommentar: